ای نت کابل

ای نت کابل ، معرفی لوازم جانبی و تکنولوژی های روز دنیا

ای نت کابل

ای نت کابل ، معرفی لوازم جانبی و تکنولوژی های روز دنیا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

فروش عمده لوازج جانبی,لوازم جانبی کامپیوتر,پخش عمده انواع لوازم جانبی

انواع لوازم جانبی کامپیوتر,لوازم جانبی کامپیوتر چیست,لوازم خارج از کیس

آشنایی با برخی لوازم جانبی کامپیوتر

لوازم جانبی کامپیوتر به لوازمی گفته میشود که در خارج از کیس کامپیوتر و برای ارتباط با کیس کامپیوتر استفاده میشود.برای اینکه بتوانید از یک کیس کامپیوتر استفاده کنیم باید مانیتور، کیبورد و ماوس داشته باشید.برای کارایی بیشتر یک کامپیوتر میتوانید از دیگر لوازم جانبی کامپیوتر نیز استفاده کنید.

لوارم جانبی کامپیوتر به سه دسته ورودی و خروجی و بدون اتصال تقسیم میشوند.

1 . لوازم جانبی دارای ورودی و خروجی

انواع کیبورد,انواع صفحه کلید کامپیوتر,خرید کیبورد کامپیوتر

کیبورد برای کامپیوتر,صفحه کلید کامپیوتر,انوع کیبورد

صفحه کلید یا همان کیبورد کامپیوتر یک وسیله ورودی و دارای تعدادی کلید میباشد که هر کدام از کلیدها بصورت تکی و یا ترکیبی، دستوری را به ریز پردازنده ارسال میکنند.برای استفاده از یک کامپیوتر حتما باید از صفحه کلید استفاده کنید.

موشواره چیست,انواع موس کامپیوتر,خرید ماوس کامپیوتر

انواع موس کامپیوتر,موشواره چیست,ماوس برای لپ تاپ و کامپیوتر

موشواره یا همان ماوس(موس) در کامیپوتر یک وسیله ورودی میباشد که توسط آن میتوانید اشاره گر یا همان کرسر ( cursor ) موس را حرکت دهید و با کلیک های موجود در روی موس دستوراتی را به کامپیوتر خود بدهید.اگر زیر موس خود را نگاه کنید قسمت جهت ساب ماوس را خواهید دید.موس های قدیمی از گوی برای جهت یابی استفاده میکردند.در حال حاضر موس ها از نور و یا لیزر برای جهت یابی استفاده میکنند.

کیبورد و موس ها در دو نوع بیسیم و با سیم عرضه شده اند در سالهای پیش، از درگاه PS2 برای اتصال آنها به کیس استفاده میشد ولی با پیدایش درگاه USB تمامی موس و کیبورد ها برای اتصال به کیس یا لپ تاپ از این درگاه استفاده میکنند.در زمان خرید موس و کیبورد متناسب با نیاز خود و بستگی به نوع استفاده باید از کیبورد و موس باسیم و یا بیسیم تهیه کنید.بارها دیده شده راندمان کاری یک کاربر با یک موس باسیم به شدت پایین آمده است.

نمایشگر چیست,مانیتور کامپیوتر,انواع مانیتور برای کامپیوتر

صفحه نمایشگر کامپیوتر,مانیتور چیست,مانیتور برای کامپیوتر

صفحه نمایش یا همان مانیتور یک وسیله خروجی از کامپیوتر میباشد.تمامی تصویر ارسالی از خروجی کامپیوتر بر روی صفحه نمایش دیده خواهد شد.شما باید صفحه نمایش زا به وسیله کابل VGA، کابل HDMI و یا دیگر کابلهای تصویر ( با توجه به نوع خروجی و ورودی مانیتور خود) به کیس خود متصل کنید.در صورتی که کیس یا لپ تاپ شما دارای خروجی HDMI بوده و ورودی مانیتور شما VGA باشد باید با خرید تبدیل تصویری با نام تبدیل HDMI به VGA این دو وسیله را به هم متصل کنید.

پرینتر چیست,چاپگر کامپیوتر,انواع چاپگر

چاپگر برای کامپیوتر,پرینتر چیست,انواع چاپگر

چاپگر یا همان پرینتر یک وسیله خروجی میباشد.شما میتوانید کلیه عکسها و تصاویر مورد نظر خود را به وسیله یک چاپگر بر روی کاغد مورد نظر خود چاپ کنید.چاپگر ها معمولا با کابلهای USB به کیس متصل میشوند.خرید کابل در صورتی مورد نیاز است که داخل جعبه چاپگر شما کابل پرینتر موجود نباشد.کابلهای USB پرینتر عموما از نوع USB B و تقریبا به شکل یک مربع میباشند.

اسپیکر دو تکه لپ تاپی,اسپیکر کامپیوتر,بلندگوی کیس

بلندگو برای لپ تاپ و کامپیوتر,اسپیکر دو تکه لپ تاپ

بلندگو یا همان اسپیکر کامپیوتر یک نوع دستگاه خروجی میباشد.میتوانید توسط این وسیله کلیه صوت هایی که از کامپیوتر و از درگاه کارت صدا خارج میشود را پخش کنید.اصولا بلندگوها به وسیله کابل صدا که در انواع مختلف از قبیل کابل AUX ،کابل 1 به 2 ( AUX به مونو ) و یا کابل فیبر نوری ارائه میشود، به کیس متصل میشوند.برخی از اسپیکرها نیز به توسط بلوتوث به کیس یا لپ تاپ متصل میشوند.دستگاه های جانبی کامپیوتر به وسیله کابل به کیس میتصل میشوند که خود این کابل ها نیز یک نوع لوازم جانبی کامپیوتر محسوب میبشوند و در کیفیت های مختلف و همچنین متراژهای مختلف در بازار موجود میباشند.کابلهای کامیپوتر در دسته بندی و کیفیت های مختلف و همچنین در برندهای مختلف در بازار موجود میباشند.در زمان خرید کابل حتما کابلهای با کیفیت را از فروشنده درخواست کنید.

لوازم جانبی بدون اتصال

برخی دیگر از لوازم جانبی هستند که بدون اتصال به کیس، به کارایی بیشتر یک کامپیوتر کمک میکنند.برای مثال میتوان به پد زیر موس اشاره کرد.پد زیر موس باعت شود موس شما حرکت راحت تری داشته باشد.برای مثال افرادی که کارهای گرافیکی انجام میدهند از موسهای با دقت بالا استفاده میکنند و برای اینکه بتوانند از دقت بالای موس بهره ببرند باید از پد موس استفاده کنند.برای موسهای گیمینگ با توجه به حساسیت بسیار بالایی که دارند باید از پد های مخصوص گیم استفاده کرد.

زیر مانیتوری تسکو,زیر مانیتوری چرخشی,زیر مانیتوری پلاستیکی

زیر مانیتور چرخشی,میز زیر مانیتور پلاستیکی,پایه زیر مانیتور چرخشی

پایه های زیر مانیتور نیز یک وسیله خارجی بدون اتصال برای کامپیوتر میباشد.افرادی هستند که ساعت های زیادی را پشت میز کامپیوتر مینشینند.ممکن است به دلیل خم شدن سر به سمت پایین گردن آنها بعد از مدتی آسیب ببیند و دیگر نتوانند مدت زیادی را به کار بپردازند و یا حتی دیگر نتوانند پشت میز بنشینند.برای جلوگیری از این مشکل و همچنین راحت تر بودن کار با کامپیوتر میتوانید از پایه زیر مانیتور استفاده کنید.این پایه ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند که عموما در کشور تولید میشوند.

پایه های زیر مانیتور در مدلهای چوبی و پلاستیکی در بازار موجود میباشند.بیشتر مدلهای موجود در بازار تولید داخل بوده و برای حمایت از تولید کنندگان داخلی این کالاها را از نوع ایرانی تهیه کنید.

در مقاله بعدی، دیگر لوازم جانبی کامپیوتر قابل اتصال و غیر قابل اتصال از قبیل هدست،وب کم یا همان دوربین، دسته های بازی، پرزنتر ها، دانگل ها و ... را بررسی خواهیم کرد.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی