تشخیص شارژر اصل از تقلبی آیفون

تشخیص شارژر و کابل اصلی آیفون و سامسونگ از تقلبی

در این مقاله قصد داریم که در مورد شناسایی و تشخیص کابل و کلگی اصلی گوشی های آیفون و سامسونگ صحبت کنیم.دلیل اهمیت شناسایی و تشخیص شارژر اصل از تقلبی به دو دلیل بسیار پر اهمیت می باشد. یک اینکه شارژر تقلبی به زودی خراب می شود و هزینه صرف شده ما نیز به هدر می رود و همین مورد موجب می شود که دوباره دنبال شارژر جدید برای گوشی خود باشیم. دلیل دوم اینکه شارژر غیر اصل ممکن است در کوتاه مدت به باتری گوشی آسیب جدی وارد و برای پیش گیری از این آسیب بهتر است که از همان ابتدا با دقت نسبت به خرید کابل و کلگی و در کل شارژر اقدام کنیم.

از آسیب هایی که شارژر تقلبی می تواند به باتری وارد کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سلول های باتری به سرعت آسیب خواهند دید و این موجب کاهش عمر باتری می شود.

باتری توسط این نوع شارژر یه به کندی اذیت می شود و این موجب داغ شدن و استهلاک باتری در کوتاه مدت می شود.

به مرور با آسیب دیدن سلولهای باتری، زمان استفاده و نگهداری باتری گوشی کاهش پیدا می کند و به جایی می رسد که ممکن است هر نیم ساعت به شارژ مجدد نیاز پیدا کنید.

شارژرهای غیر اصل به دلیل مغایرت ولتاژ و جریان شارژ با جریان و ولتاژ خود باتری، ممکن است منجر به سوختگی و از بین بردن باتری کند.

خراب شدن باتری ممکن است به نحوه کار کرد خود گوشی نیز آسیب وارد کند و هزینه های بالایی را نیز بعدا برای تعمیر آن به شما تحمیل کند به همین منظور ما در ادامه روش شناسایی کابل و کلگی اصل از غیر اصل، برای گوشی های آیفون و سامسونگ را به شما آموزش خواهیم داد.

 

چطور کابل و کلگی شارژراصلی آیفون را از تقلبی شناسایی کنیم؟

کابل اصل شارژر آیفون در ظاهر تفاوت چندانی با مدل تقلبی خود ندارد اما می توان از طریق موارد زیر به صورت هوشمندانه ایی ان را شناسایی کنیم.

کابل فیک در محل اتصال شارژ به گوشی به شدت داغ می شود و این در همان نیم ساعت اول استفاده از شارژر خود را نشان می دهد.

شارژر فیک و تقلبی خیلی دیر تر از حد معمول باتری گوشی موبایل را شارژ می کند و ممکن است در حین شارژ دچار قطع و وصلی شود که این قطع و وصلی به صورت غیر محسوس خواهد بود و شما فکر می کنید که باتری در حال شارژ متدام است اما در حقیقت اینطور نمی باشد

تشخیص شارژر اصل از تقلبی آیفون

تشخیص شارژر اصل از تقلبی گوشی آیفون

در مدل های تقلبی و فیک، سایز پورت سر شارژر ورودی به گوشی، ممکن است هم سایز نباشند و از انجا متوجه این موضوع خواهید شد که به راحتی پورت شارژر در جای خود قرار نمی گیرد.

کابل غیر اصل بعد از استفاده به سرعت دچار رنگ رفتگی و پارگی و خراش سطحی می شود

تشخیص شارژر اصل از تقلبی آیفون

تشخیص شارژر اصل از تقلبی گوشی آیفون.

اگر شارژر فیک باشد گوشی شما در حال شارژ شدن بسیار کند کار می کند و ممکن است حین استفاده از گوشی، دچار به هم ریختگی و قاطی کردن گوشی مواجه شوید.

شرکت اپل یک قسمت به نام MFi یا MFi Badge دارد که روی پکیج یا بسته ‌بندی آن قرار می گیرد. و این قسمت نشان می دهد که این شارژر برای کدام یک از محصولات اپل ساخته شده است که باید به آن دقت داشته باشید. البته شرکت های سازنده مورد تایید اپل نیز این قسمت را دارا می باشند

تشخیص شارژر اصل از تقلبی آیفون

تشخیص شارژر اصل از تقلبی گوشی آیفون.

در کابل های اصلی آیفون در فاصله 18 سانتی متری از پورت یو اس پی یک نوشته به زبان انگلیسی وجود دارد ( Designed by Apple in California  ). به فاصله 18 سانتی متری این نوشته قبل از خرید کابل دقت کنید. ممکن است به جای این نوشته، نوشته های دیگری نیز حاکی از اسمبل شدن کابل در چین و ویتنام به چشم بخورد که این نوشته ها نشانگر این است که این کابل شارژر هم در شرکت های مورد تایید اپل تولید شده اند و قابل اعتماد و استفاده می باشند.

تشخیص شارژر اصل از تقلبی آیفون

سوکت کابل اصلی نیز دارای دندانه های زرد یکنواخت با کله های گرد می باشد که در نوع فیک دارای رنگ زرد یکنواخت نبوده و کله مستطیلی شکلی نیز دارند.

تشخیص شارژر اصل از تقلبی آیفون

یکی دیگر از نشانه های تقلبی بودن در کلگی و دو شاخه آداپتور می باشد که در ما بین دو شاخه موجود یک سری علائم و نوشته هایی موجود می باشند به محض اینکه متوجه این مورد شدید که نوشته دارای غلط املایی و یا پخش شدگی جوهر می باشد بدانید که شارژر فیک و تقلبی می باشد

.

 

چطور کابل و کلگی شارژراصلی سامسونگ را از تقلبی شناسایی کنیم؟

اولین و ساده ترین راه شناسایی کلگی شارژر سامسونگ با توجه به تایپ ضخیم حرف A در لوگوی سامسونگ می باشد که اگر به دقت نگاه کنید متوجه می شوید که این حرف ضخیم تر از بقیه تایپ شده است.

تشخیص شارژر اصل از تقلبی سامسونگ

فرق شارژر اصل و تقلبی سامسونگ

با یک نگاه ریز به قسمت های اتصال یو اس پی و پلاستیک به کار برده شده در ساخت شارژر می توانید خیلی راحت به فیک یا اصل بودن آن پی ببرید. در شارژر های کپی از پلاستیک بی کیفیت استفاده شده است و اگر دقت کنید متوجه پلاستیک های اضافه و نازک در قسمت های ناهموار خواهید شد که شارژر اصلی کاملا صیقلی و صاف و از پلاستیک فشرده و محکم استفاده کرده است.

تشخیص شارژر اصل از تقلبی سامسونگ

فرق شارژر اصل و تقلبی سامسونگ

اگر در بغل کلگی شارژر نوشته هایی همچون +A و یا Made in China دیدید به راحتی متوجه کپی و تقلبی بودن آن شوید چرا که شارژر اصلی هیچ کدام از این موارد را ندارد.

کلگی شارژر اصلی سامسونگ نیز دارای نماد استاندارد و ایمنی UL می باشد که با یک دایره احاطه شده است و در سمت چپ و پایین کله شارژر قرار دارد و در صورتی که شارژر شما این علامت را نداشت از خریدن آن خود داری کنید.

تشخیص شارژر اصل از تقلبی سامسونگ

فرق شارژر اصل و تقلبی سامسونگ

اگر قبلا شارژر اصلی داشته اید حتما ان را با خود همراه ببرید و با تفاوت وزن شارژر خود با شارژری که می خرید به راحتی متوجه فیک بودن ان می شوید چرا که شارژر اصلی سنگین تر از نوع کپی خود می باشد.

تشخیص شارژر اصل از تقلبی سامسونگ

فرق شارژر اصل و تقلبی سامسونگ

در شارژر گوشی تولید شده توسط شرکت سازنده برای بالا بردن مقاوت دو شاخه در قسمت پایینی هر یک از دو شاخه ها، یک لایه بیشتر از پلاستیک را استفاده کرده است که در نوع کپی و فیک، این قسمت نیز وجود ندارد.

بسیاری از مواردی از جمله داغ شدن پورت حین شارژ شدن و ... که در بالا برای شناسایی شارژر اصل از کپی آیفون آورده شد نیز در این شارژر سامسونگ قابل استفاده و برای تشخیص اصل بودن می توان استفاده نمود.