ای نت کابل

ای نت کابل ، معرفی لوازم جانبی و تکنولوژی های روز دنیا

ای نت کابل

ای نت کابل ، معرفی لوازم جانبی و تکنولوژی های روز دنیا

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

انواع کابل شبکه

کابل شبکه مانند واسطه ای عمل می کند که از طریق آن اطلاعات از یک دستگاه شبکه به دستگاه دیگر انتقال می یابد. نوع کابل شبکه انتخاب شده به اندازه شبکه، توپولوژی و روش شبکه کردن بستگی دارد. انواع مختلف کابل شبکه در زیر ساخت شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب انواع کابل شبکه به طور مناسب می تواند روی عملکردهای مختلف کسب و کارها تاثیر داشته باشد. نوع کابل شبکه ای که در هر زیر ساخت شبکه استفاده می شود یکی از مهمترین جنبه های شبکه در صنایع مختلف است.

کابل کواکسیال

این کابل از رسانای مس استفاده می کند. یک لایه لاستیکی عایق به عنوان شیلد فلزی بافته شده و رسانای مرکزی قرار می گیرد. شیلد فلزی از تداخل جلوگیری می کند. کابل کواکسیال در مقابل انسداد سیگنال بسیار مقاوم است اما نصب پیچیده ای دارد. با استفاده از این نوع کابل شبکه نسبت به کابل زوج به هم تابیده می توان کابل های بین دستگاه های شبکه را به خوبی مدیریت کرد. کابل کواکسال به دو نوع کواکسیال نازک و کواکسال ضخیم تقسیم می شود.

کابل زوج به هم تابیده با محافظ (STP)

کابل زوج به هم تابیده نوع خاصی از کابل تلفن مسی است که در تاسیسات تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. یک شیلد خارجی که به عنوان زمین کار می کند، به سیم های زوج تلفن به هم تابیده اضافه شده است. اگر بخواهید کابل را در محلی با تداخل احتمال قرار دهید و خطرات ناشی از جریان الکتریکی قرار دهید، کابل های شیلد می توانند محافظت را فراهم آورند.

کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری از یک هسته شیشه ای مرکزی تشکیل شده است که توسط بسیاری از لایه های محافظ احاطه شده است. این کابل با انتقال نور به جای سیگنال های الکتریکی، مشکل انسداد الکتریکی را حل می کند. این امر باعث می شود که از کابل های فیبر نوری برای مناطق خاصی که دارای مقدار زیادی تداخل الکتریکی هستند استفاده شوند. به دلیل مقاومت در برابر نور و رطوبت ، استفاده از کابل فیبر نوری به یک استاندارد اتصال شبکه بین ساختمان ها تبدیل شده است.

کابل زوج به هم تابیده بدون محافظ (UTP)

این نوع کابل از پر استفاده ترین نوع کابل شبکه در جهان است کابل UTP برای هر دوی تلفن های معمولی و شبکه های کامپیوتری استفاده می شود. کابل های UTP به دسته های زیر تقسیم می شوند.

CAT1 برای سیم تلفن استفاده می شود.

CAT2 از حداکثر سرعت 4 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند و اغلب برای شبکه های حلقه ای توکن استفاده می شود.

CAT3 و CAT4 هر دو برای شبکه های سریعتر حلقه ای توکن استفاده می شوند.

CAT5 که در حال حاضر با CAT5e جایگزین شده است و مشخصات پیشرفته ای را فراهم می آورد از حداکثر سرعت 1 گیگابیت رد ثانیه پشتیبانی می کند. این کابل یکی از پر کاربردترین کابل های شبکه در جهان است.

CAT6 از سرعت 1 گیگابیت در ثانیه برای طول 100 متر و 10 گیگابیت در ثانیه برای طول 55 متر پشتیبانی می کند. سازمان هایی که از کابل شبکه CAT6 استفاده می کنند باید آنالیزهای کابل مخصوص را استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که دستورالعمل ها و استانداردهای CAT6 در حین نصب رعایت شده است یا نه.

CAT7 یک الگوی کابل مسی تازه است که می تواند از سرعت 10 گیگابیت در ثانیه تا طول 100 متر پشتیبانی کند.

برای توسعه یک شبکه موفق در یک سازمان؛ درک انواع مختلف کابل شبکه و چگونگی تاثیر آن بر جنبه های دیگر شبکه حائز اهیمت است.

 

https://dimtech.com.au/types-of-network-cabling/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی